چه موقع حمله آنژین صدری رخ می دهد؟

شروع حمله آنژین صدری اغلب در شرایطی اتفاق می افتد که عضله قلب میزان بیشتری به خون احتیاج داشته باشد ، به عنوان مثال در زمان فعالیت بدنی یا احساسات قوی.شریان های بسیار تنگ ممکن است در صورت کم بودن تقاضا برای اکسیژن ، مانند زمان نشستن ، خون کافی را به قلب برساند. اما با وجود فشارهای بدنی – مانند بالا رفتن از تپه یا بالا رفتن از پله ها – قلب سخت تر کار می کند و به اکسیژن بیشتری احتیاج دارد.

آنژین صدری اصطلاح پزشکی برای درد قفسه سینه یا ناراحتی در اثر بیماری عروق کرونر قلب است .و هنگامی رخ می دهد که عضله قلب به اندازه نیاز خون دریافت نکند. این معمولاً به این دلیل اتفاق می افتد كه یك یا چند شریان قلب تنگ یا مسدود شده است ، به نام ایسکمی نیز گفته می شود .

شروع حمله آنژین صدری
شروع حمله آنژین صدری-ایسکمی

علائم وشروع حمله آنژین صدری پایدار :

محرکهای احتمالی شروع حمله آنژین صدری پایدار شامل موارد زیر است :

درمان حمله آنژین صدری :

افراد مبتلا به آنژین صدری که گاهی اوقات به عنوان آنژین پایدار از آن یاد می شوند ، قسمت هایی از درد قفسه سینه دارند. ناراحتی که معمولاً قابل پیش بینی و قابل کنترل است. ممکن است هنگام دویدن یا اگر با استرس مواجه شوید ، آن را تجربه کنید.

به طور معمول این نوع ناراحتی قفسه سینه با استراحت ، نیتروگلیسیرین یا هر دو برطرف می شود. نیتروگلیسیرین شریان های کرونر و سایر رگ های خونی را شل می کند ، مقدار خون بازگشتی به قلب را کاهش داده و بار کاری قلب را کاهش می دهد. با آرامش شریان های کرونر ، خون رسانی به قلب را افزایش می دهد.

اگر ناراحتی در قفسه سینه را تجربه کرده اید ، برای ارزیابی کامل و احتمالاً آزمایشات ، به پزشک مراجعه کنید. اگر به آنژین پایدار مبتلا هستید و بیشتر اوقات درد قفسه سینه را احساس می کنید ، فوراً به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است علائم اولیه شروع حمله آنژین صدری را تجربه کنید .

منبع :heart.org

.

آموزش به بیمار | بیمارستان قائم مشهد

مرکزآموزشی پژوهشی درمانی قائم(عج)

کمیته اموزش سلامت