سئوالات رایج مردم وبیمارستان قائم مشهد-آموزش به بیمار-faq-ماسک و ویروس کرونا-Covid-19

سئوالات متداول بیمارستان قائم مشهد-ویروس کرونا-Covid-19
سئوالات متداول بیمارستان قائم مشهد-ویروس کرونا-Covid-19

.[av_toggle_container initial=’0′ mode=’accordion’ sort=” styling=’av-minimal-toggle’ colors=’custom’ font_color=’#008589′ background_color=” border_color=’#0070e8′ hover_colors=” hover_background_color=” hover_font_color=” colors_current=” font_color_current=” background_current=” background_color_current=” background_gradient_current_color1=” background_gradient_current_color2=” background_gradient_current_direction=’vertical’ av_uid=’av-1j592ro’]

.

سوال وجواب بیمارستان قائم مشهد :

.

[av_toggle title=’چگونه نوبت دکتر اینترنتی بگیرم؟’ tags=” av_uid=’av-1hvuk6c’]
شما میتوانید با مراجعه به سایت بیمارستان بر روی آیکون های موجود در بالای صفحه نوبت دهی را پیدا کرده و روی آن کلیک نمایید. همچنین شماره تلفن 31045 از ساعت 8 الی 19 میتوانید نسبت به دریافت نوبت و مشاوره های مورد نیاز اقدام کنید.
[/av_toggle]

.
[av_toggle title=’چگونه از خدمات جدید بیمارستان اطلاعات پیدا کنیم؟’ tags=” av_uid=’av-1gez1xw’]
شما میتوانید با مراجعه به صفحه اینستاگرام بیمارستان قائم مشهد و یا بخش آرشیو اخبار آموزش به بیمار بیمارستان قائم مشهد از تازه ترین اخبار و اطلاعات بیمارستان اطلاع پیدا کرده و با خدمات جدید آشنا شوید.
[/av_toggle]

.

خدمات بیمارستان قائم مشهد :

.
[av_toggle title=’چه خدمات پاراکلینیکی در بیمارستان قائم مشهد ارائه می گردد؟’ tags=” av_uid=’av-1dxgj50′]
آزمايشگاه طبي، آزمايشگاه پاتولوژي، راديولوژي، سي تي اسكن، داپلر عروق، آندوسكوپي، برونكوسكوپي، اسپيرومتري، تست ورزش، ، كاشت مو، يوروديناميك، اكوكارديوگرافي، الكتروكارديوگرافي، هولتر مانيتورينگ، الكترو آنسفالوگرافي، خدمات تشخيص طب هسته اي، سنگ شكن، طب فیزیکی و توانبخشی، شنوايي سنجي، همودياليز مزمن و اورژانس، ليزر پروستات
[/av_toggle]

.
[av_toggle title=’مدارک لازم جهت بستری بیماران کدامند؟’ tags=” av_uid=’av-1d62t10′]
جهت بستری کارت شناسایی معتبر و همراه داشتن کارت ملی ضروری می باشد. در صورت استفاده از بیمه مدارک بیمه مورد نظر نیز لازم می باشد.
[/av_toggle]

.
[av_toggle title=’ساعت ملاقات بخش های بستری و بخش های ویژه چه زمانی می باشد؟’ tags=” av_uid=’av-1bvnmzo’]
ساعت ملاقات بیماران همه روزه جهت بخشهای عادی 3 الی 5 بعدازظهر و بخشهای ویژه از ساعت 4 الی 5 بعدازظهر می باشد
[/av_toggle]

.
[av_toggle title=’سوالات رایج مردم در خصوص کووید 19(ویروس کرونا)’ tags=” av_uid=’av-19v6jis’]
1 – اولین و مهمترین علامت ابتلا به بیماری کرونا چیست؟

این بیماری عمدتا با لرز، بدن درد، گلودرد و سرفه ی خشک با تب یا بدون تب بروز می یابد. تعدادی از بیماران نیز علائمی مانند سردرد، تعریق، گرفتگی بینی، آبریزش بینی و اسهال دارند.

• و … ادامه سئوالات متداول بیمارستان قائم مشهد-آموزش به بیمار-FAQ درادامه هماره ماباشید..

.
[/av_toggle]

.
[av_toggle title=’چه کسانی به کرونا مبتلا نمی شوند؟ بیمالری کرونا (COVID 19)’ tags=” av_uid=’av-18jlkus’]
تمامی گروههای سنی را میتواند مبتلا کند. بر خلاف تصور عموم، احتمال ابتلا به این بیماری در کودکان نیز وجود دارد اما در اغلب موارد علائم بیماری در کودکان بسیار خفیف است. عوارض جدی این بیماری عمدتاً در افراد مسن و یا افراد با سابقه بیماریهای زمینهای میتواند رخ دهد.
[/av_toggle]

.
[av_toggle title=’آیا آنتی بیوتیک ها در جلوگیری یا درمان این بیماری موثر هستند؟’ tags=” av_uid=’av-16wqvpg’]
خیر ، استفاده از آنتی بیوتیک ها در برابر ویروس ها فایده ای ندارد . ویروس جدید 201۹ COVID هم یک ویروس است از این رو از آنتی بیوتیک ها برای پیشگیری و یا درمان نباید استفاده شود .
[/av_toggle]

.
[av_toggle title=’آیا شدت بیماری در افراد مختلف مبتلا مانند همدیگر است؟’ tags=” av_uid=’av-14x65d0′]
خیر! شدت بیماری در افراد مختلف با همدیگر متفاوت می باشد. این بیماری معمولا به صورت یک سرما خوردگی ساده بروز می کند و درصد کمی از مبتلایان با شدت زیادی بیمار می شوند.
[/av_toggle]

.

انتقال ویروس :

.
[av_toggle title=’آیا ویروس از مادر به جنین منتقل می شود؟’ tags=” av_uid=’av-12koqmc’]
هنوز شواهد کافی مبنی بر انتقال ویروس در دوران بارداری از مادر به جنین یا تأثیر بالقوه این بیماری بر روی نوزاد یا شیرخوار وجود ندارد.چنانچه علائمی مانند تب، سرفه یا تنگی نفس در خود مشاهده کردند، سریعاً به پزشک مراجعه کنند
[/av_toggle]

.
[av_toggle title=’در صورت وجود علائم در مادر دارای کودک شیرخوار چه کنیم؟’ tags=” av_uid=’av-3suq2s’]
با توجه به مزایای تغذیه با شیر مادر و همچنین نقش کمرنگ شیر مادر در انتقال ویروس های تنفسی، می توانند شیردهی را ادامه دهند، مشروط بر این که به هنگام در آغوش گرفتن و نزدیک بودن به کودک )ازجمله هنگام شیردهی( ماسک بزنند، دست ها را قبل و بعد تماس با کودک بشویند و سطوح آلوده را تمیز و ضدعفونی کنند.
[/av_toggle]

.
[av_toggle title=’ویروس کرونا چگونه تشخیص داده میشود؟’ tags=” av_uid=’av-10024bo’]
در غالب بیماران ممکن است نمونه گیری لازم نباشد اما برای برخی بیماران، از گلو یا بینی فرد مشکوک به ابتلا نمونه برداشته شده و به آزمایشگاه فرستاده میشود. گاهی هم نمونه خلط یا ترشحات فرد مشکوک هم به همراه نمونه خون به آزمایشگاه فرستاده می شود. نمونه معمولا از کسانی گرفته می شود که تب، تنگی نفس و سرفه دارند.
[/av_toggle]

.

قرنطینه کردن :

.
[av_toggle title=’چه افرادی لازم است که در قرنطینه خانگی بمانند؟’ tags=” av_uid=’av-xskr2c’]
افرادی که طی 14 روز گذشته، سابقه مسافرت یا اقامت در شهرها و مکان های آلوده را داشته اند یا افرادی که طی 14 روز گذشته، با افراد مشکوک به این بیماری ارتباط نزدیک داشته اند. اگر افراد فوق، علائم مشکوک در مورد ابتلا به کووید 1۹ را نشان دادند، باید خود را در خانه قرنطینه کرده و در صورت بروز علائم مشکوک به پزشک مراجعه کنند.
[/av_toggle]

.
[av_toggle title=’چه زمانی می توان فرد را از قرنطینه خارج نمود؟’ tags=” av_uid=’av-3as05g’]
اگر بعد از 14 روز علائمی از بیماری در فرد قرنطینه شده مشاهده نشد، فرد می تواند منطقه قرنطینه را ترک کند. و در صورت وجود علائم مرتبط با بیماری باید به پزشک مراجعه کند.
[/av_toggle]

.

ماسک ها :

.
[av_toggle title=’از چه ماسکی باید استفاده شود؟’ tags=” av_uid=’av-339q7o’]
برای عموم مردم بجز کادر پزشکی و درگیر با بحران، توصیه می شود ماسک پزشکی یکبار مصرف استفاده کنند. همین طور افرادی که در خانه دارای بیمار قرنطینه شده هستند، توصیه می شود از ماسک های محافظ ذرات مطابق با استانداردهای N95 استفاده کنند. 
[/av_toggle]

.[av_toggle title=’به چه مدت می توان از ماسک استفاده کرد؟’ tags=” av_uid=’av-slgn2c’]
به طور کلی ماسک های جراحی پس از 2 ساعت یا در صورت مرطوب شدن و ماسک N95 پس از 8 ساعت می بایست تعویض گردد.
[/av_toggle]

.
[av_toggle title=’چگونه ماسک مصرف شده را دور بیاندازیم؟’ tags=” av_uid=’av-rvokkk’]
پس از گذشت مدت زمان توصیه شده می بایست به طرز صحیح آن را دور بیاندازیم. قبل از دراوردن ماسک باید دست ها به شیوه ی استاندارد ضد عفونی شوند. بعد از استفاده آن را داخل کیسه پلاستیکی گذاشته، درب کیسه را بسته و دور بیاندازید.
[/av_toggle]


[av_toggle title=’در منزل با چه روشی ضد عفونی کنیم؟’ tags=” av_uid=’av-pwspac’]
بهترین روش شست و شو و ضد عفونی دست در منزل، آب و صابون هست. در ضد عفونی با الکل پوست را میتوان با مالیدن الکل روی آن ضد عفونی کرد. هنگام ضد عفونی دست با محلول های الکلی توجه به نحوه استاندارد مالیدن محلول به تمام دست ضروری می باشد.
[/av_toggle]

.

شستن دستها :

.
[av_toggle title=’چه زمانی میبایست دست های خود را بشوییم؟’ tags=” av_uid=’av-nygc5w’]
پس از بازگشت از یک مکان عمومی، لمس لوازم عمومی، پس از عطسه و سرفه، پس از در آوردن ماسک، قبل و بعد از خوردن غذا، پس از لمس اشیا آلوده نیاز است تا دست ها را با آب گرم و مایع دست شویی به صورت استاندارد بشوئیم.
[/av_toggle]

.
[av_toggle title=’آیا ویروس کرونا از طریق هوا منتقل می شود؟’ tags=” av_uid=’av-n54iwk’]
بر اساس پژوهش هایی که تاکنون انجام شده است ، بیانگر انتشار ویروس از طریق قطرات تنفسی از یک فرد به فرد دیگر می باشد.
[/av_toggle]

.

سئوالات متداول درموردکرونا :

.
[av_toggle title=’اسکنرهای حرارتی چقدر میتوانند برای تشخیص افراد آلوده به ویروس کرونا موثر باشند ؟’ tags=” av_uid=’av-lgeb78′]
اسکنرهای حرارتی در تشخیص افرادی که دارای تب ناشی از عفونت هایی به دلیل ویروس جدید کرونا می باشند می تواند مفید واقع شود . با این حال نمیتوان به آنها اطمینان صد درصد داشت زیرا این اسکنرها نمیتوانند افراد آلوده به ویروس جدید کرونا را که هنوز دچار تب نشده اند را تشخیص دهند زیرا بین 2 تا 10 روز زمان میبرد تا علائم تب در شخص مبتلا به کرونا ویروس جدید نمایان شود .
[/av_toggle]

.
[av_toggle title=’آیا اسپری کردن الکل یا کلر بر روی سراسر بدن می تواند باعث از بین رفتن ویروس کرونا شود؟’ tags=” av_uid=’av-ixx2ec’]
خیر. اسپری کردن الکل و یا کلر بر روی بدن نمی تواند باعث از بین رفتن ویروس هایی که پیشتر وارد بدن شما شده اند شود.
[/av_toggle]

.
[av_toggle title=’آیا ویروس کرونا افراد مسن را تحت تاثیر قرارمی دهد یا جوانان نیز مستعد ابتلا به این ویروس میباشند؟’ tags=” av_uid=’av-h17uwk’]
افراد در هر سنی می توانند به این ویروس جدید مبتلا شوند ( 2019 – COVID ) افراد مسن و افراد دارای بیماری های خاص از قبیل ) آسم ، دیابت و بیماری های قلبی ( به نظر می رسد در معرض ابتلا به این ویروس به شدت بیمار می شوند.

سئوالات متداول بیمارستان قائم مشهد-آموزش به بیمار-faq-ویروس کرونا
[/av_toggle]

.

علائم وهشدارها :

.
[av_toggle title=’در صورت بروز چه علامت هایی بیمار نیاز به مراجعه به پزشک دارد؟’ tags=” av_uid=’av-1nfaus’]
در صورت بروز هر نوع علامتی از سرماخوردگی نیاز به مراجعه به مراکز درمانی نمی باشد. بیماران طبق جدول زیر می توانند به مراکز درمانی مراجعه یا در منزل بمانند.
[/av_toggle]

.
[av_toggle title=’من از پدرم که هم اکنون به علت کرونا بستری شده مراقبت می کرده ام. الان علامتی ندارم، نیاز به تست دارم؟’ tags=” av_uid=’av-e1pm78′]
خیر. می بایست به مدت 14 روز در قرنطینه خانگی بوده و در صورت شروع علائم بیماری، طبق جدول فوق اقدام نمائید.

سئوالات متداول بیمارستان قائم مشهد-آموزش به بیمار-faq-COVID 2019
[/av_toggle]

.
[av_toggle title=’آیا درجه حرارت بیش از 25 درجه سانتی‌گراد از ابتلا به بیماری کووید 19 جلوگیری می‌کند؟’ tags=” av_uid=’av-4emuc’]
خیر. فارغ از وضعیت آب و هوا هر فرد ممکن است به بیماری کووید 19 مبتلا شود. کشورهایی که در حال حاضر دارای درجه حرارت بالا هستند نیز گزارش‌هایی از ابتلای افراد به بیماری منتشر کرده‌اند.
[/av_toggle]

.

انتقال خون :

.
[av_toggle title=’آیا ویروس کرونا از طریق اهدای خون انتقال پیدا می‌کند؟’ tags=” av_uid=’av-a6d42c’]
خیر. به همین علت سازمان بهداشت جهانی به سازمان انتقال خون توصیه کرده است که نباید به دنبال ویروس در خون بگردند. اگرچه ژن ویروس RNA در خون افراد مبتلا دیده شده است ولی اینکه وجود ویروس در خون می‌تواند افراد دیگر را آلوده کند ثابت نشده است و تنها راه انتقال همچنان قطرات تنفسی است.
[/av_toggle]

.

سئوالات متداول افرادمبتلا :

.
[av_toggle title=’کسانی که در تماس با افراد مبتلا به بیماری کووید 19 هستند باید چکار کنند؟’ tags=” av_uid=’av-8x1lhw’]
در ابتدا این افراد باید مراقب علائم خود از جمله تب، گلو درد، سرفه‌های خشک، تنگی نفس باشند و در صورت بروز هر کدام از آنها باید مورد معاینه و بررسی قرار گیرد و حتماً به پزشک مراجعه کند. اگر این افراد در یک مکان با فرد بیمار زندگی می‌کنند باید حداقل فاصله یک تا دو متر را رعایت کنند و ظروف غذا، حوله و تختخواب باید جدا شود. حوله و رختخواب باید به صورت مرتب شستشو شوند و آنها را با بیشترین حرارت ممکن که توصیه شده است شستشو دهند.
[/av_toggle]
[av_toggle title=’آیا سیر به پیشگیری یا درمان بیماری Covid-19 کمک می کند؟’ tags=” av_uid=’av-7xog5w’]
اینکه سیر خواص ضد میکروبی دارد ثابت شده است اما در اینکه روی این بیماری نیز موثر است یا خیر شواهدی در دست نیست.

.

سئوالات متداول بیمارستان قائم مشهد-آموزش به بیمار-faq-ویروس کرونا-Covid-19
[/av_toggle]
[av_toggle title=’آیا شستشوی بینی با آب نمک یا نرمال سالین از ابتلا به بیماری کرونا Covid-19 جلوگیری می کند؟’ tags=” av_uid=’av-5pi7uc’]
شواهدی برای تایید این موضوع مشاهده نشده است و شاید دلیل این احتمال یا سردرگمی در بین افراد این بوده ،که این روش در سرماخوردگی ها و احتقان بینی و سینوزیت و در بهبودی این شرایط بسیار موثر بوده است.
[/av_toggle]
[av_toggle title=’آیا تلقیح واکسن پنومونی (ذات الریه) باعث ایمنی در برابر بیماری کرونا Covid-19 می شود؟’ tags=” av_uid=’av-3qtf6s’]
خیر ویروس این بیماری ویروس متفاوتی است و هنوز واکسنی برای آن عرضه نشده است.
[/av_toggle]
[/av_toggle_container]

سئوالات متداول بیمارستان قائم مشهد-ماسک و ویروس کرونا-Covid-19
سئوالات متداول بیمارستان قائم مشهد-FAQ-ماسک و ویروس کرونا

سئوالات متداول بیمارستان قائم مشهد