ایادانستن حق بیماران استdanestan-hagh-healt.ir

به نظرشما ندانستن بهتر است یا دانستن؟…مساله این است.

دانستن حق بیماران است وبی اطلاعی بیمار از وضعی که در آن قرار دارد، موجب می شود او تا پایان عمر با ابهام و نگرانی زندگی کند. چنین شرایطی نیز باعث خواهد شد بیمار دچار وسواس فکری شده و در نتیجه اعتماد خود را نسبت به کادر پزشکی از دست بدهد.
آموزش به بیمار: دانستن، حق بیمار است.

دانستن حق بیماران است
آیادانستن حق بیماران است| آموزش به بیمار

اخلاق حرفه ای اعضای سازمان نظام پزشکی کشور:

سال گذشته راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای اعضای سازمان نظام پزشکی کشور منتشر شد که در آن حقوق بیماران و تکالیف پزشکان درباره ارائه اطلاعات از شرایط بیماری افراد، پرونده سلامت بیماران، حق انتخاب روش درمانی از سوی بیمار واینکه دانستن حق بیماران است

حقوق بیماران درآیادانستن حق بیماران است :

“تمام اطلاعات مربوط به بیماری که دانستن آنها برای تصمیم‌گیری بیمار در مورد نحوه ادامه روند تشخیصی و درمانی یا سایر تصمیم‌گیری‌های زندگی لازم است، باید بر اساس سطح درک، سواد و وضعیت بیمار به نحوی که برای بیمار قابل درک باشد، در اختیار بیماران یا تصمیم‌گیرندگان جایگزین آنها قرار داده شود”.دانستن حق بیماران است

ارائه اطلاعات به بیمار :

همچنین تاکید شده “مواردی که ارائه اطلاعات مرتبط با بیماری در بردارنده خبر ناگوار در مورد تهدید جدی سلامت بیمار است و بیم آسیب دیدن بیمار می‌رود، لازم است روند دادن اطلاعات به بیمار به صورت تدریجی و با استفاده از روش‌های استاندارد دادن خبر بد باشد. در هر حال محدود کردن حق بیمار بر آگاهی از همه اطلاعات مربوط به سلامت خود، موجه نیست”.

آیادانستن حق بیماران است
آیادانستن حق بیماران است

ایادانستن حق بیماران است درآموزش به بیمارگفت :

در وهله اول باید پرسید که آیا باید اخبار ناگوار درباره سلامتی بیماران به آنها داده شود یا خیر؟.

اگر فردی به سرطان یا بیماری خطرناکی چون ایدز مبتلا شده است، پزشک باید موضوع را به بیمار اطلاع دهد یا بیماری‌اش را پنهان کند؟.

پزشکان مکلفند که اطلاعات کافی را درباره بیماری در اختیار بیماران‌شان قرار دهند. زیرا بیمار حق دارد وضعیت سلامتی‌اش را بداند.

آیادانستن حق بیماراست،پزشکان امید واهی ندهند

حق افراد است که از وضعیت سلامتی‌شان اطلاع داشته باشند، افزود: بنابراین هیچ دلیل موجهی نمی‌توان پیدا کرد که اطلاعات لازم درباره بیماری افراد را به آنها نگوییم.

وی بااشاره به آیادانستن حق بیماراست ادامه داد وگفت:

البته در گذشته استدلال می‌شد برای اینکه بیماران را امیدوار نگه داریم، واقعیت را به آنها نگوییم، اما  به تدریج این استدلال دیگر پذیرفته نیست. زیرا بیماران نسبت به نوع درمان‌هایی که به آنها داده می‌شود، مراجعاتی که باید داشته باشند و… اطلاعات پیدا کردند، درصد باسوادی بالا رفته و قابلیت سرچ در اینترنت وجود دارد و به هر حال بیماران متوجه وضعیت‌شان خواهند شد.

دانستن حق بیماران است
دانستن حق بیماران است

صداقت بابیماران درسوال ایادانستن حق بیماران است؟:

بنابراین باید با بیمار به صورت کاملا صادقانه صحبت کرد و به او امید داد، اما نه امید واهی. بنابراین آیادانستن حق بیماران است گفت:افراد باید درباره سلامتی‌شان اطلاع داشته باشند تا بتوانند برای ادامه زندگی‌شان برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: ایادانستن حق بیماران است :

فردی که می‌داند به یک بیماری مبتلاست و دوره زندگی‌اش کوتاه است، قاعدتا می‌تواند برنامه‌ریزی کند تمام این استدلالات به ما کمک می‌کند که حتما بیمار را در جریان جزییات بیماری‌اش قرار دهیم.

تغذیه دربیماران قلبی
, ,

تغذیه دربیماران قلبی

تغذیه در بیماران قلبی:اگر خواهان سلامتی و تندرستی هستید باید بدانید کدام غذا را بخورید و یا کدام غذا را نخورید.بدون شک تغذیه صحیح و پرهیز...
, ,

ترومبوز وریدهای عمقی

علل و عوامل ترومبوز وریدهای عمقی:زمانی که خون درون وریدهای عمقی پاها، آهسته تر از زمان معمول حرکت می کند یا زمانی که فاکتورهایی وجوددارند...
داروهای قلبی-آموزش به بیمار-بیمارستان قائم مشهد
, ,

داروهای قلبی

داروهای قلبی درواقع دارو‌های قلبی عروقی به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود که برای درمان داروی مشخصی دارد.و باید به پزشک مراجعه و از سلامت قلب خود...
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *